11.2.14

Morgensmoothie med spinat




Her til morgen bestod morgenmaden af en smoothie. Jeg føler at jeg i disse dage har brug for så meget næring som overhovedet muligt. Min krop er godt træt af vinter og kulde og jeg føler et stort behov for at hælde tonsvis af vitaminer ind. Og tænk sig at drikke spinat. Det er skønt at kunne få grønt til morgenmaden uden at behøve sidde og spise en salat, det har jeg altså ikke altid appetit efter.
Spinat er fyldt med gode sager og det var smoothien også:

Et meget stort glas (jeg havde faktisk til 1½ glas):
  • 2 store håndfulde spinat (eller 2 blokke fra frost)
  • 1 frossen banan
  • 1 glas mandel-nøddemælk (eller til nøds bare vand)
  • 1 tsk vanilje
  • Saften fra en halv citron

Blend hele herligheden i en blender eller med stavblenderen. Server med sugerør og nyd!


Ingen kommentarer

Send en kommentar