6.2.14

Pizza på blomkålsbund


Her til aften stod menuen på pizza, men eftersom jeg spiser LCHF er en brødbund jo ikke ligefrem vejen frem. Der er mange forskellige bud på pizzabunde, men blomkålsbunden har virket som den mest populære.
Jeg ved ikke om jeg er den allersidste til at prøve blomkålsbunden? Det lød bare en anelse for underligt. Alligevel tog jeg mig sammen og gav den et forsøg og surprice surprice, den er super god. Og havde underligt nok ingen smag af blomkål.

Jeg har ikke selv fundet på opskriften. Der findes mange bud på blomkålsbunde derude, denne er fra madbanditten:
  • 200 gram blomkål
  • 75 gram ost (jeg brugte Riberhus +45)
  • 1 æg
  • 1 spsk HUSK
  • ½ spsk oregano
Blend først blomkål i minihakkeren, så osten og rør så alle ingredienser sammen i en skål. Fordel massen på bagepapir og bag bunden ved 230 grader varmluft i 11-13 minutter, min var perfekt efter 11 minutter. Tag så bunden ud og put dit fyld på. 
Jeg puttede tomatsovs, skinkestrimler, mozarella, skiver af spegepølse og fetatern på. 



Ingen kommentarer

Send en kommentar