22.3.14

Cashew'ghurt med æblegrød og kanel



I min egen kost forsøger jeg at begrænse indtaget af stivelse, jeg har det bedst sådan og det virker som det sundeste valg for mig. Derfor kan jeg også nogle gange føle at jeg propper Pæredrengen med stivelse. På en helt gennemsnitlig dag får han havregryn til morgenmad, rugbrød til frokost og pasta til aftensmad - ved siden af alt det andet selvfølgelig. Går det virkelig vildt for sig får han sågar en skive brød om eftermiddagen. Jeg vil ikke sige noget skidt omkring fuldkornsprodukter, men jeg vil alligevel gerne skære bare en lille bitte smule ned for hans forbrug også, bare en gang i mellem i hvert fald.
Jeg faldt over denne yoghurt på instagram (du kan også følge mig hvis du skulle have lyst @stephi_pigen), opskriften er altså inspireret fra Den Omvendte Verden.


Til 2 små portioner:

  • 80 gram udblødte cashewnødder (i glas med vand i køleskab hele natten)
  • 1 dl vand
  • 2 spsk æblegrød
  • 1 knsp salt
  • 1 tsk citronsaft
  • Lidt vaniljepulver (ikke sukker)
Det hele blendes. Anrettes i skål med mere æblegrød og lidt ægte kanel. Haps haps!

10mdr+



Ingen kommentarer

Send en kommentar