8.4.14

Syng for dit barn



Jeg synes at det er vidunderligt at synge med børn. Alle børn, men i sær små børn. De vidunderlige små børn, som det nogle gange kan være lidt svært at have en længere samtale med, fordi de ikke kan svare, i hvert fald ikke svare på en måde som kan holde samtalen kørene i lang tid. Og sange stimulerer virkelig sproget, i sær hvis man husker at synge med forskellige stemmer, synge langsomt og hurtigt, og lave fjollede lyde i sangene.
Da Pæredrengen var færdig med sin frokost i dag, sad vi og sang "Pruttesangen". Han er vild med den, i sær fordi man laver pruttelyd til slut, og når jeg så også med stor overdrivelse siger "pyyyhhhh", så kan han ikke holde latteren tilbage.

Men for at tage det med sangene lidt videre, så tænkte jeg at det ville være fantastisk hvis drengebarnet selv kunne vælge hvilken sang han vil synge (eller høre blive sunget forstås). Han kan sagtens fortælle at vi skal synge "Klappe klappe kage" og "Drala", for der kan han fagterne, men resten kan han ikke. 
Og så var det at jeg besluttede at jeg ville finde billeder på nettet, skrive sang titlen, printe, klippe, laminere og klippe. Og som sagt, så gjort. Nu har vi så lige en læringsperiode, hvor han skal forstå hvilke billeder der hører til hvilken sang, men det går nok stærkt.

2 kommentarer

  1. Sikke en god ide :) hos os synger jeg Postmand Per til tandbørstningen, for han pynter på drengenes tandbørster :) kh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej hvor godt! På tandpastaen herhjemme er der Scooby Doo og på tandbørsten er der Spiderman, og de sange kender jeg ikke. Det lyder ellers oplagt. Jeg må se efter Postmand Per næste gang ;)

      Slet