21.4.14

Stofbleer




Herhjemme bruger vi stofbleer. Jeg havde aldrig tænkt tanken før jeg blev gravid, men da jeg blev gravid kom der så mange muligheder. Spørgsmålene stillede sig i kø. Mange beslutninger måtte jeg tage. En af de sværeste var faktisk angående bleer. Jeg var solgt til ideen om stofbleer med det sammen jeg læste om dem. Men et er ideen, noget andet er virkeligheden. Er det ikke klamt, er det ikke besværligt? Kan jeg overhovedet overskue at vaske bleer med en lille nyfødt, er der ikke tonsvis af vasketøj i forvejen med sådan en lille gylpe-skide-grisse basse? Og hvad når man skal ud?
Udover alle spørgsmålene der dukkede op, så var markedet også meget uoverskueligt for en nybegynder. Der er mange mærker, der er mange bletyper, der er mange priser.

Beslutningen blev at jeg ikke købte newborn bleer. Onesize bleerne passer fra ca. 4-5 kg, så jeg synes det var lidt spild at købe de små bleer, det lå ligesom i kortene at min dreng ikke ville veje mindre end 4-5 kg særlig længe (han vejede 4108 ved fødslen ;o) ). Da han var stor nok, bestilte jeg en enkel ble og så prøvede vi den ligesom af.

Jeg var hooked med det samme. For ikke alene er det bare SÅ meget lækrere med stof, bedre for miljøet, ikke noget køb-og-smid-væk og sødere, jamens så viser det sig også at det ikke er (mere) klamt end almindelige bleer, at det ikke er særlig besværligt, at man sagtens kan tage stofbleer med på tur (og ellers kan man jo bare lade være og tage engangsbleer med der, det gør vi nu aldrig). Vi har nogle ekstra vaske, men vi slipper for at jage tilbud og købe bleer i store stakke. Og så er det altså bare en skøn fornemmelse!

Her kan du finde en guide (og så er denne shop altså en af de bedste danske bleshops jeg er stødt på).

Ingen kommentarer

Send en kommentar