29.4.14

Økologisk tøj!




































Jo den er god nok. Økologi begrænser sig ikke kun til maden. Før Pæredrengen kom til tror jeg aldrig jeg havde tænkt over at tøj og alt muligt andet end mad kunne være økologisk. For det er jo lidt underligt ikke. Faktisk er det slet ikke underligt. Og faktisk er det slet ikke for sjov. Med det økologiske tøj tages der hensyn til blandt andet miljøkriterier, energitiltag, kemikalieregulering, spildevandsrensning mm. Der er flere mærkninger der er nemme at gå efter.


Der hvor det bliver svært med det økologiske tøj, er at udvalget ikke er særlig stort. Og mest af alt er udvalget nærmest ikke eksisterende i almindelige børnetøjs forretninger og selv online er det økologiske tøj fordelt på mange shops. Så man skal lede lidt, og købe lidt fra hist og her. 
Men så er det altså også lækkert.

Den bunke jeg viser på billederne er tøj af mærket Serendipity. Det er simpelthen så fint altså! Ej men, jeg drømmer også om noget derfra til mig selv.

Det er ret nyt for mig at gå bevidst efter økologisk tøj, så mine erfaringer er endnu ikke så store. Men jeg lover jer, at hvis jeg falder over ny viden, lækre butikker eller noget andet. Så får i besked.

Ingen kommentarer

Send en kommentar