16.2.14

Hummus (og indlæg nr. 100)




VILDT altså! Det her er mit indlæg nr. 100. Ja ja, jeg ved godt at i andre sikkert har skrevet mange flere, men det er altså lidt vildt for mig alligevel.

Så måske det er på tide med en status?

Der er mange flere indlæg på vej om babymad og jeg skal derfor virkelig have fat på en teknisk-blog-ekspert (aka min lillesøster ;) ). Jeg vil så gerne have lavet en side med en oversigt over mine opskrifter. De skal opdeles efter hvornår de er passende at give til babyen. Tror jeg. Ej men i må bare følge med. Hvilket minder mig om at jeg skal have fundet ud af hvordan og hvorledes med det med at blive fast læser på min blog. Det er noget med at det ikke er helt lige til, på den måde det er sat op nu? Jeg må ligge en kold cola på køl, det plejer at være den bedste lokkemad for min søster.

Jeg skal virkelig også til at målrette min blog noget mere. Jeg vil jo gerne bruge den i forbindelse mit fremtidige virke. Som i måske ved læser jeg jo Ernæring og sundhed fordi, surprice, surprice, ernæring interesserer mig. Men der er jo mange grene, og mange stier at tage. Og jeg skal til at vælge. Jeg er på sidste år af uddannelsen, og der er så mange projekter og muligheder for at specificere mig. Jeg SKAL altså til at vælge.

Tilbage til hummus'en. Denne er god til både stor og lille (fra 8 mdr):

  • 325 gram kogte kikærter
  • 1 spsk olivenolie
  • 1 spsk tahin
  • 1 tsk knust spidskommen
  • 2 fed hvidløg
  • saften af en lille citron eller ½ stor
  • salt og peber
  • (og for en sund version blendes også kogte grøntsager i, gerne helt op til 200 gram)
Blende blende blende. Færdig, server. Fryseegnet og det hele. Super nem pålæg at have på frost i små glas. Sundt og lækkert.

Og lige et nemhedsfif på falderebet. De der kikærter de skal jo iblødsættes i minimum 12 timer og så koges i ca. 1 time. Og dét projekt frister jo til at man køber de kogte på dåse. Men lad nu vær, ikke. Køb de tørre. De er billigere og du ved hvad der er sket med dem. Men iblødsæt og kog så hele posen. Og frys så de kogte kikærter i passende portioner, så er der nem løsning til de andre dage :)


3 kommentarer

  1. Skal jeg kigge forbi i næste uge? Måske torsdag ved en 15-tiden? ;-). Hvis du lover at have en kold på køl!

    SvarSlet
    Svar
    1. Torsdag ved 15-tiden er der helt klart en kold ColaCola på køl :) Og FEDT at du læser med søde mus!

      Slet
    2. Selvfølgelig læser jeg med, støtter jo min kære søster i hendes blog-arbejde! Og så ses vi der!

      Slet