2.3.14

Leverposteg 8mdr+, LCHF, allergivenlig


Tilbage i december lavede jeg leverpostej til hele familien. Pæredrengen kunne ikke spise æg på det tidspunkt så jeg lavede denne allergivenlige postej (som desuden er LCHF). Det var faktisk super nemt og de fleste købe postejer indeholder så mange mærkelige ingredienser at jeg får kuldegysninger, så det var klart den smule besvær værd.
Svinelever og spæk bestilte jeg fra vores øko-kødpusher (Krogagergård), men det kan vel også sagtens købes i velassorterede supermarkeder tænker jeg.

Opskriften har jeg fundet her.

400 g svinelever
300 g spæk
3 skalotteløg
1 tsk. peber
3 tsk. salt
1 tsk. frisk timian
Lever og spæk hakkes 1 gang gennem kødhakkeren. Røres med de fint revne skalotteløg. Krydderierne tilsættes. Det hele kommes i form og bages i vandbad 1 time ved 170 grader.
Pæredrengen har fået leverpostejen serveret på det gode glutenfri brød sammen med en bananmad og en mad med flødeost.

Ingen kommentarer

Send en kommentar